CONCEPTUAL MODEL OF ELECTRONIC CONTENT COMMERCE SYSTEMS

Authors

  • V. Vysotska National University «Lviv Polytechnic», Ukraine, Ukraine
  • L. Chyrun National University «Lviv Polytechnic», Ukraine, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15588/1607-3274-2014-1-7

Keywords:

інформаційний ресурс, комерційний контент, контент-аналіз, контент- моніторинг, контентний пошук, система електронної контент-комерції.

Abstract

The given article is devoted to the development of standardized methods and software of Web content processing in e-business systems. The model of electronic content commerce systems is developed. The article is devoted to the development of unified methods and software tools for processing information resources in the electronic content commerce systems. A new detailed classification of electronic commerce systems and electronic content commerce systems is proposed. A formal model and generalized typical architecture of electronic content commerce systems are declared. Architecture and models of electronic content commerce systems are built. A new approach to application and implementation of business processes is formulated for the construction of systems of electronic content commerce. A complex method of content forming, the operational method of content management and complex method of content support are developed. Software tools of content formation, management and support are developed. Methods of designing and implementation of electronic content commerce systems on the example of online newspapers, which reflects the results of theoretical research, are developed.

References

Береза, А. Електронна комерція / А. Береза, І. Козак, Ф. Левченко. – К. : КНЕУ, 2002. – 326 с.

Берко, А. Системи електронної контент-комерції / А. Берко, В. Висоцька, В. Пасічник. – Л. : НУЛП, 2009. – 612 с.

Советов, Б. Моделирование систем / Б. Советов, С. Яковлев. – М. : ВШ, 1998. – 319 с.

Клифтон, Б. Google Analytics: профессиональный анализ посещаемости веб-сайтов / Б. Клифтон. – М. : Вильямс, 2009. – 400 с.

Автоматическая обработка текстов на естественном языке и компьютерная лингвистика / [Е. Большакова, Д. Лан- дэ, А. Носков и др.]. – М. : МИЭМ, 2011. –272 с.

Брайчевский, С. Современные информационные потоки / С. Брайчевский, Д. Ландэ // Научно-техническая инфор- мация. – 2005. – № 11. – С. 21–33.

Корнеев, В. Базы данных. Интеллектуальная обработка информации / В. Корнеев, А. Гареев, С. Васютин, В. Райх. – М. : Нолидж, 2000. – 352 с.

Основы моделирования и оценки електронных информационных потоков / [Ландэ Д., Фурашев В., Брайчевский С., Григорьев О.]. – К. : Інжиніринг, 2006. – 348 с.

Ландэ, Д. Основы интеграции информационных потоков: монография / Д. Ландэ. – К. : Інжиніринг, 2006. – 240 с.

Математична лінґвістика / [Висоцька В., Пасічник В., Щербина Ю., Шестакевич Т.] – Л. : «Новий Світ-2000», 2012. – 359 с.

Published

2014-03-07

How to Cite

Vysotska, V., & Chyrun, L. (2014). CONCEPTUAL MODEL OF ELECTRONIC CONTENT COMMERCE SYSTEMS. Radio Electronics, Computer Science, Control, (1). https://doi.org/10.15588/1607-3274-2014-1-7

Issue

Section

Mathematical and computer modelling